zondag 6 mei 2012

Theedoos

Toen ik de theedoos van mijn DT-collega Wilma zag, dacht ik die ga ik ook maken, maar hij was mij iets te groot, zo heb ik een iets kleinere uitvoering gemaakt. Eigenlijk heb ik twee ideeen samengevoegd: de theedoos van Wilma en de Tissuebox van Marijke, dames harststikke bedankt voor de inspiratie.
De omvang van de doos is bepaalt door de grote van 4 pickwick doosjes, waar ook de openingen door bepaalt zijn. De basis is gemaakt van kraftpapier, daarbij het prachtig scrappapier van Maja Design- Fika. Alle randen van het scrappapier zijn beinkt met Distressinkt - walnut stain. Ik heb op alle hoeken met een Nestabilitie de ''scharniertjes'' gemaakt.
De deksel van de theedoos is gemaakt met stanzen van Cheery Lynn en een Nestabilitie - heart circels. Daarbij veel bloemen van Wild Orchid Crafts en een pocket met label, daaraan een lintje met een theekanbedeltje.Ik heb Ribbon hair Tilda met Memento-inkt gestempelt op Copic Perfect colouring papier en ingekleurd met de Copics.
Op deze zijkant Tilda with winterflowers gebruikt. Daaronder een nestabilitie.
Deze zijde met een Doohickey van Magnolia - Dream Tag, het lijkt net een theelabeltje. Daarop een stempel van Magnolia met een stukje scrappersfloss en een bedeltje van een theezakje.
Op deze zijde met twee nestabilities de harten uitgestanst en daarbij Tilda met heartchain gebruikt.
Ik heb alles plaatjes met memento inkt op Copic perfect colouring gestempelt en met de copics ingekleurd, de gebruikte kleuren:
E50,E51,E21
E40,E41,E42,E43,E44,E47,E49
YG91,YG93,YG95
T5,T3,T1
Alle materialen zijn bij scrap & more te verkrijgen, vind je ze niet in de webshop, neem dan even per mail contact op.
Een fijne dag

12 opmerkingen:

nicolet zei

Echt supergaaf Dina!!!
Groetjes Nicolet

Wilma24 zei

Hij is echt geweldig. super mooi gemaakt. en een super leuk idee zo.
heelmooi

liefs wilma

Amanda zei

Wow wat een schitterende creatie, en dit papier blijft toch zo mooi!

liefs Amanda

Joukje zei

Dina ..Wat super gaaf!!
Het zijn echt mijn kleurtjes.

Groetjes Joukje

Anja zei

In een woord gezegt PRACHTIG!!!

Groetjes

marion zei

Het doosje is een plaatje en heel mooi !! Liefs, Marion

jolanda zei

Heel erg mooi.
Wie wil nou nniet zo'n mooie theedoos

Yvonne zei

Helemaal geweldig!!! Heb er echt zin in om deze binnenkort te gaan maken!!!
liefs Yvonne

Liesbeth zei

Mooie theedoos Dina, en je kaartje hieronder vind ik ook prachtig.
gr. Liesbeth

Cordine zei

Ziet er Gaaf uit Dina!
Groetjes
Cordine

Karin zei

Dat ziet er prachtig uit Dina, mooi papier heb je gebruikt!

Chantal zei

Hij is gewoonweg breath taking! Toppie!